Παιδοκεντρικός Διαδραστικός Ιστοχώρος 

Μόλις έχουμε περάσει τα μισά του Αυγούστου και κάποιοι από εσάς, είστε ακόμη σε κάποια παραλία... Τα παιδιά, σίγουρα είναι ξέγνοιαστα και απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές διακοπές, αφού έχει περάσει αρκετός καιρός που τα σχολεία έχουν κλείσει... Τι γίνεται όμως, όταν πρέπει να συνεχιστεί η θεραπευτική διαδικασία και τις μέρες των διακοπών;

Οι γονείς, αναρωτιούνται αρκετές φορές, αν πρέπει το παιδί να συνεχίσει τις συνεδρίες ή να ξεκουραστεί πλήρως από τα μαθήματα....!!!! Ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα αυτό, δεν υπάρχει, αφού αυτό ορίζεται από τις ανάγκες και τη διάθεση του παιδιού, αλλά και από το εκάστοτε πλάνο του κάθε ειδικού θεραπευτή (λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, κ.λ.π.). Το μόνο σίγουρο είναι ότι ακόμα και στη παραλία, εσείς οι γονείς μπορείτε, μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων να βοηθήσετε στη συνέχιση της θεραπείας.

Πώς;; Ο τρόπος είναι εύκολος, απλός και διασκεδαστικός......!!!!!

6 Tips για την γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού:

  1. Κάστρα στην άμμο: Φτιάξτε διάφορα κάστρα ή πύργους, με κουβαδάκια ή ακόμα και πλαστικά ποτήρια, και δημιουργήστε με μικρά ξυλάκια διάφορους χώρους. Έπειτα, μπορείτε να ταξινομήσετε αυτά τα δωμάτια και να τα ονοματίσετε μαζί με το παιδί. Έτσι, το παιδί θα κατηγοριοποιήσει τα μέρη του "σπιτιού" και μέσω του παιχνιδιού, θα περιγράψει το κάθε σημείο και τι κάνουμε σε αυτά. Ακόμη, μπορείτε να παίξετε διάφορα παιχνίδια ρόλων, βοηθώντας στην ανάπτυξη της φαντασίας, αλλά και ενισχύοντας παράλληλα το λόγο και την ομιλία του παιδιού.

  2. Με διάφορα βότσαλα μπορείτε να μιλήσετε για τα μεγέθη και τα διαφορετικά χρώματα και ακόμη να τα ταξινομήσετε σε μεγάλα, μικρά ή ανάλογα με το χρωματισμό που έχουν (κατηγοριοποίηση).

  3. Παιχνίδι με τα γράμματα: Λέγοντας την αλφαβήτα, πείτε στο παιδί να σας σταματήσει σε όποιο γράμμα θέλει και έπειτα, να αναφέρει όσα πράγματα βλέπει γύρω του που αρχίζουν από αυτό.

  4. Παιχνίδι θησαυρού: Φτιάξτε μικρές τρύπες στην άμμο, βάλτε μέσα πέτρες ή κοχύλια, διαφορετικού μεγέθους και χρώματος, δείξτε σε ποια τρύπα τα έχετε τοποθετήσει κάθε ένα ξεχωριστά και έπειτα πείτε στο παιδί να βρει κάποιο συγκεκριμένο και όχι να τα φέρει με την ίδια σειρά που τα βάλατε. Μία άλλη παραλλαγή σε αυτό το παιχνίδι είναι να δώσετε συγκεκριμένη περιγραφή στο παιδί για να βρει το αντίστοιχο αντικείμενο (π.χ. θέλω να βρεις την κόκκινη μικρή πέτρα). Έτσι ενισχύεται η προσοχή και η μνήμη.

  5. Μπορείτε ακόμη, να αριθμήσετε τα κάστρα που έχετε φτιάξει, να κρύψετε μερικά και έτσι να ενισχύσετε τις αριθμητικές ικανότητες του παιδιού (πρόσθεση - αφαίρεση). Η δραστηριότητα αυτή αφορά ηλικίες 4 - 5 ετών και άνω.

  6. Τέλος μπορείτε να πείτε  στο παιδί να σας περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο δημιούργησε τόσο όμορφα κάστρα. Έτσι, όχι μόνο θα ενισχυθεί ο περιγραφικός του λόγος αλλά, και η λογική αλληλουχία (περιγραφή των βημάτων που έκανε με τη σωστή σειρά).

 

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!!!!!!!!

Λαμπρινή Δανιηλίδου
Λογοθεραπεύτρια

Πηγές:


Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις για τα νέα μας!
 

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας στο

info@kontastopaidi.gr