Παιδοκεντρικός Διαδραστικός Ιστοχώρος 

Η Ιστορία αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα καθώς οι μαθητές θα πρέπει να απομνημονεύουν ημερομηνίες, γεγονότα, τοπία, εποχές, ονόματα. Πολλές πληροφορίες που θα πρέπει να επεξεργαστούν και να αναλυθούν στο μυαλό των μαθητών. Μέσω της Ψηφιακής μάθησης και του ψηφιακού παιχνιδιού, όλα γίνονται πιο εύκολα και ευχάριστα αλλα ταυτόχρονα και δημιουργικά. 

Ένας από τους τρόπους όπου η ιστορική μάθηση γίνεται πιο εύκολη και κατανοητή είναι μέσω της ψηφιακής μάθησης, της χρήσης δηλαδή της Τεχνολογίας. Το Κέντρο για τη Διδασκαλία της Ιστορίας με τη χρήση της Τεχνολογίας (The Center for Teaching History with Technology), υποστηρίζει ότι η Τεχνολογία μπορεί να μετασχηματίσει το μάθημα της Ιστορίας σε χώρο ενεργούς μάθησης αλλά  και κριτικής σκέψης, συνδέοντας τους μαθητές με το ιστορικό παρελθόν (Μακαρατζής, 2017).

Δυο παραδείγματα ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού είναι τα:

1. The History Channel - Great Battles of Rome. Είναι ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό 3D παιχνίδι προσομοίωσης των μαχών που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (Anderson et al., 2009). Περιλαμβάνει στιγμιότυπα μαχών όπως έχουν παρουσιαστεί σε ντοκιμαντέρ και γι' αυτό χαρακτηρίζεται ως 'παιχνίδι ντοκιμαντέρ'. 

 

2. Όμως μπορεί και ο ίδιος ο μαθητής να γίνει δημιουργός και 'επιστήμονας' κατασκευάζοντας τη δική του γνώση και ιστορία. The History Game Canadahttp://historycanadagame.com, είναι ένα από αυτά (Anderson et al., 2009). Ο μαθητής μπορεί να το αλλάξει και να το προσαρμόσει με δικά του κριτήρια. Γίνεται ο ίδιος 'συγγραφέας' της ιστορίας. Μπορεί είτε να επαναλάβει την ίδια ιστορία ή να την αλλάξει. Ότι, και να αποφασίσει να κάνει, θα είναι το ίδιο συναρπαστικό και ενδιαφέρον!

 

Πηγές:

Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, C., & de Freitas,   S. (2009). Serious games in cultural heritage, in 10th International Symposium on Virtual Reality, Archaeology, and Cultural Heritage. VAST – State of the Art Reports (2009). Ανακτήθηκε 24 Οκτωβρίου, 2020 από http://scholar.google.com

Μακαρατζής, Γ. (2017). Η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της Ιστορίας. Μια έρευνα δράση στο πρωτοβάθμιο σχολείο. (Διδακτορική διατριβή, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη). Ανακτήθηκε από http://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/40177

https://www.youtube.com/watch?v=lhpKBOiKkxE                                                                                                         

 

                                                                                                                                                                                                Ευανθία Κουρκούτα

                                                                                                                                                                              Ιστορικός - Αρχαιολόγος, M.Ed Ειδικής Αγωγής

 

 

 


Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις για τα νέα μας!
 

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας στο

info@kontastopaidi.gr