Παιδοκεντρικός Διαδραστικός Ιστοχώρος 

Η αξιολόγηση της προόδου ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας είναι ένα θέμα που απασχολεί τις νηπιαγωγούς με την έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς. Κάποια από τα ερωτήματα που ταλανίζουν τους εκπαιδευτικούς αναφορικά με την πρόοδο των παιδιών είναι τα εξής: «Ποιο είναι το επίπεδο της τάξης;», «Πως θα ανιχνεύσω το επίπεδο του κάθε παιδιού;», «Πως θα αξιολογώ την εξέλιξη των παιδιών;», «Κάθε πότε πρέπει να αξιολογώ την εξέλιξη των μαθητών;», «Ποιους τομείς πρέπει να συμπεριλάβω στην αξιολόγηση μου;».

Η αξιολόγηση ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας θα πρέπει να καλύπτει τον εκπαιδευτικό τομέα, τον κοινωνικό τομέα και τον ψυχοσυναισθηματικό τομέα. Πρέπει να τονιστεί σε αυτό το σημείο πως οι εκπαιδευτικοί είναι αρμόδιοι αποκλειστικά για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τομέα. Σε περίπτωση που παρατηρηθούν και καταγραφούν δυσκολίες στον κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα των παιδιών θα ήταν ωφέλιμο οι εκπαιδευτικοί να απευθυνθούν άμεσα στους γονείς και με μια γραπτή και περιγραφική αξιολόγηση να παραπέμψουν το παιδί σε ένα ειδικό για την ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη.

Στην συνέχεια παρουσιάζεται ένα είδος περιγραφικής αξιολόγησης με τη μορφή ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώνεται από τον εκπαιδευτικό κάθε μήνα. Στόχος αυτού του εργαλείου αξιολόγησης είναι να καταγράφεται ανά μήνα η εξέλιξη ή μη του κάθε παιδιού και συνεπώς το επίπεδο της τάξης. Επίσης, μέσω αυτής της διαδικασίας ο εκπαιδευτικός είναι σε θέση να αναδιαμορφώνει τους στόχους της διδασκαλίας του και να διαφοροποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών.

 

 

 

Φωτογραφία Παιδιού

Όνομα Μαθητή:

Ημερομηνία Γέννησης:

 

1.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

1α. Γλωσσική Νοημοσύνη

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Ονομάζει αντικείμενα

1

2

3

4

5

Περιγράφει με δικά του λόγια μια ιστορία

1

2

3

4

5

Συμμετέχει στον κύκλο

1

2

3

4

5

Περιμένει τη σειρά για να μιλήσει

1

2

3

4

5

Μιλά καθαρά

1

2

3

4

5

Δίνει σχήμα και μορφή στις ιδέες του

1

2

3

4

5

1β. Λεπτή Κινητικότητα

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Χρησιμοποιεί μαρκαδόρους/ξυλομπογιές

1

2

3

4

5

Ζωγραφίζει μέσα στο πλαίσιο

1

2

3

4

5

Πλάθει σχήματα με πλαστελίνη

1

2

3

4

5

Κόβει μικρά χαρτάκια με το χέρι του

1

2

3

4

5

1γ. Αδρή Κινητικότητα

1

2

3

4

5

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Τρέχει χωρίς να πέφτει

1

2

3

4

5

Κάνει πηδηματάκια

1

2

3

4

5

Ισορροπεί

1

2

3

4

5

1δ. Λογικομαθηματική Νοημοσύνη

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Διακρίνει όμοια και διαφορετικά αντικείμενα

1

2

3

4

5

Διακρίνει τα χρώματα

1

2

3

4

5

Διαχωρίζει τα σχήματα

1

2

3

4

5

Συγκρίνει ποσότητες και μεγέθη

1

2

3

4

5

Αντιστοιχεί αντικείμενα

1

2

3

4

5

Απαριθμεί μέχρι το 10

1

2

3

4

5

 

1ε. Χωρική Νοημοσύνη

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Ακολουθεί διαδρομές με σημείο αναφοράς

1

2

3

4

5

Ασχολείται με παιχνίδια όπως τα πάζλ

1

2

3

4

5

Προσανατολίζεται

1

2

3

4

5

1στ. Μουσική Νοημοσύνη

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Αναπαράγει τραγούδια

1

2

3

4

5

Αντιλαμβάνεται τον ρυθμό

1

2

3

4

5

Αναπαράγει διάφορους ήχους μιμητικά

1

2

3

4

5

2.ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

2α. Προσωπική Πρωτοβουλία

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Είναι υπεύθυνο για τα προσωπικά του αντικείμενα

1

2

3

4

5

Αυτοεξυπηρετείται

1

2

3

4

5

Εκφράζει την επιθυμία του

1

2

3

4

5

Ολοκληρώνει τις εργασίες του

1

2

3

4

5

2β. Κοινωνική Αλληλεπίδραση

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Συμμετέχει στην ομάδα

1

2

3

4

5

Συνεργάζεται

1

2

3

4

5

Μοιράζεται τα παιχνίδια του

1

2

3

4

5

Μιμείται τους άλλους

1

2

3

4

5

Προκαλεί συζητήσεις

1

2

3

4

5

Εμπλέκεται σε καβγάδες

1

2

3

4

5

Υπακούει σε κανόνες

1

Παίζει με τα άλλα παιδιά

Είναι μοναχικό

Ζητά τη μαμά του κλαίγοντας

ΨΥΧΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Κατά Πόσο το παιδί:

Καθόλου

Λίγο

Αρκετά

Πολύ

Πάρα πολύ

Αναγνωρίζει τα συναισθήματα του

1

2

3

4

5

Εκφράζει τα συναισθήματα του

1

2

3

4

5

Κατανοεί τα συναισθήματα του

1

2

3

4

5

Διαχειρίζεται να συναισθήματα του

1

2

3

4

5

Κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων

1

2

3

4

5

Αντιδρά βίαια

1

2

3

4

5

Τηρεί παθητική στάση όταν δέχεται επίθεση

1

2

3

4

5

                     

Αθηνά Παππά
Εκπαιδευτικός Προσχολικής Ηλικίας

 


Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις για τα νέα μας!
 

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας στο

info@kontastopaidi.gr