Παιδοκεντρικός Διαδραστικός Ιστοχώρος 

Μια καινούργια σχολική χρονιά ετοιμάζεται να ξεκινήσει.

Είναι τόσα πολλά αυτά που μια εκπαιδευτικός χρειάζεται να οργανώσει... Από πού να ξεκινήσει άραγε;

Καθημερινά στην τάξη μας, ξεκινάμε την ημέρα μας με την παρεούλα. Μαζί με τα παιδιά καθόμαστε στον κύκλο και μοιραζόμαστε τα νέα μας και τις καινούργιες εμπειρίες μας. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας ως εκπαιδευτικοί θέτουμε και εκπαιδευτικούς στόχους.

Η φωνολογική ικανότητα είναι η ικανότητα του παιδιού να κατανοεί και να χειρίζεται τους ήχους της γλώσσας του. Είναι η ικανότητα χάρις στην οποία τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι το «πήγα στην αγορά» φτιάχνει ποιηματάκι με το «μαζί με την γιαγιά». Είναι η ικανότητα χάρις στην οποία η Αλεξάνδρα γνωρίζει ότι το όνομά της ξεκινά με το ίδιο ήχο (φώνημα) όπως και του Αριστείδη. Είναι μία από τις βασικές ικανότητες για να κατακτήσει το παιδί την ικανότητα της αποκωδικοποίησης (το να διαβάζει δηλαδή λέξεις).

Ήρθε η στιγμή να διακοσμήσουμε τις τάξεις μας με καλοκαιρινές φιγούρες/κατασκευές. Σας προτείνω λοιπόν να δημιουργήσετε με τα παιδιά τις πολύχρωμες μέδουσες με τα μεγάλα μάτια!!!

Στην τάξη μας καλωσορίσαμε το καλοκαίρι και τα παιδιά ήδη έχουν αρχίσει να ζητούν καλοκαιρινές χειροτεχνίες. Αυτή τη περίοδο που τα μικρά μας παιδάκια ξεκινούν τις επισκέψεις τους στις παραλίες, ζητούν σχεδόν κάθε χρόνο να δημιουργήσουν έναν ατομικό βυθό θάλασσας. Σας παρουσιάζω εδώ λοιπόν το βυθό που φτιάξαμε φέτος.

Το θέμα που θα είναι εναρκτήριο για το site μας θεώρησα ότι πρέπει να είναι παιχνιδιάρικο όπως άλλωστε και η προσωπικότητα της αρθρογράφου ( θεατρολόγοι :p)! Τι μπορεί να διάλεξα λοιπόν; Μα φυσικά τα κόμιξ. Ένα θέμα που ενθουσιάζει τους γονείς , τρελαίνει τα παιδία και προβληματίζει τους εκπαιδευτικούς καθώς δεν ξέρουν από πού να αρχίσουν και που να τελειώσουν...

Ιούνιος.

Τα πρωινά μας στο σχολείο είναι γεμάτα αγάπη, αγκαλιές, φιλιά. Μοιάζουν γλυκά σαν παγωτό, ζεστά σαν την πιο καυτή μέρα του καλοκαιριού, μυρωδάτα σαν το πιο νόστιμο μοσχοβολιστό ψωμάκι. Μάτια που λάμπουν, σε κοιτούν και ανυπομονούν για κάτι νέο και ξεχωριστό και αναρωτιέσαι «Πως θα τα καταφέρω;». Εσύ λοιπόν, με το μαγικό ραβδάκι σου ή χωρίς, πάντα βρίσκεις τον τρόπο να κάνεις το βαρετό, ιδιαίτερο κι ενδιαφέρον κι οι λιλιπούτειοι μαθητές σου να τρελαίνονται από χαρά. Μαθηματικά. Θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες που εξασκούν μαθηματικές δεξιότητες!

Η αξιολόγηση της προόδου ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας είναι ένα θέμα που απασχολεί τις νηπιαγωγούς με την έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς. Κάποια από τα ερωτήματα που ταλανίζουν τους εκπαιδευτικούς αναφορικά με την πρόοδο των παιδιών είναι τα εξής: «Ποιο είναι το επίπεδο της τάξης;», «Πως θα ανιχνεύσω το επίπεδο του κάθε παιδιού;», «Πως θα αξιολογώ την εξέλιξη των παιδιών;», «Κάθε πότε πρέπει να αξιολογώ την εξέλιξη των μαθητών;», «Ποιους τομείς πρέπει να συμπεριλάβω στην αξιολόγηση μου;».

Δημιουργικότητα. Μια λέξη που χρησιμοποιούμε καθημερινά στη ζωή μας σε διάφορες δραστηριότητες. Λέμε π.χ., ότι «νιώθουμε δημιουργικοί», λέμε «θέλω να κάνω κάτι δημιουργικό στη ζωή μου», ή ευχόμαστε «χρόνια πολλά και δημιουργικά», «καλή και δημιουργική χρονιά». Έχουμε όμως σκεφτεί πραγματικά τι ακριβώς εννοούμε όταν αναφερόμαστε στον όρο δημιουργικότητα και στα παράγωγά του;

Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερώσεις για τα νέα μας!
 

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας στο

info@kontastopaidi.gr