Με αφορμή το παραμύθι "Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου", μπορούμε να επεξεργαστούμε τα συναισθήματα που πιθανόν γεννά αυτή η δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε και μέσα από δραστηριότητες να τα οπτικοποιήσουμε, να τα αντικρίσουμε από μια άλλη οπτική γωνία, να τα μοιραστούμε...
Μπορείτε να ακολουθησετε τις δικές μου προτάσεις, ή να σχεδιάσετε δικές σας δραστηριότητες και συζητήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού, ακολουθώντας τους δικούς του προβληματισμούς.
Παρακολουθήστε το 1ο μέρος της αφήγησης του παραμυθιού:
Δραστηριότητα:
- Χώρισε ένα χαρτί σε δύο μέρη, με μια κάθετη γραμμή, -έναν τοίχο-.
- Στην αριστερή πλευρά του χαρτιού, ζωγράφισε / συμβόλισε/ ή γράψε με λέξεις τα πράγματα εκείνα (ή τους ανθρώπους, τις συνήθειες κλπ) τα οποία σε κάνουν να νιώθεις ασφάλεια τη συγκεκριμένη περίοδο.
- Στη δεξιά πλευρά του χαρτιού κάνε το ίδιο για όσα σε φοβίζουν, σε αγχώνουν, σε προβληματίζουν ή τα θεωρείς επικίνδυνα.
- Τι μπορεί να είναι αυτός ο τοίχος; Αν δεν υπήρχε; Αν ήταν πιο κοντός;
Τώρα μπορείτε να παρακολουθήσετε το 2ο μέρος της αφήγησης του παραμυθιού:
Συζητήστε/ Αναρωτηθείτε:
- Άραγε θα μπορούσαν να αντιστραφούν οι πλευρές του δικού σου "τοίχου";
- Αυτά που σε αγχώνουν, σε τρομάζουν και τα θεωρείς επικίνδυνα, μήπως θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν ή να σε "σώσουν" στο μέλλον;
- Η ασφαλής πλευρά χρειάζεται να προστατεύεται από τοίχο; Μήπως ο τοίχος κάνει τα πράγματα χειρότερα ή καλύτερα;
Δραστηριότητα:
Τέλος, μπορείς να δημιουργήσεις κάτι νέο από όλα όσα σκέφτηκες, επεξεργάστηκες και σε προβλημάτισαν... Μια νέα ζωγραφιά, ένα γλυπτό από πλαστελίνη ή πηλό, μια μελωδία σε ένα μουσικό όργανο, ένα ποίημα, ένα σκετσάκι/ θεατρικό, ή ό,τι άλλο επιθυμείς!
Καλές, δημιουργικές στιγμές με τα παιδάκια σας!!
Δήμητρα Καραμαούνα
Ειδ. Παιγνιοθεραπεύτρια, Νηπιαγωγός
Msc Παιδοψυχολογία
Msc Σχολική Συμβουλευτική & Επαγγελματική καθοδήγηση